Work work..

Nä jag fick just ett litet sug efter att skriva lite här. Jag har tre rätt så produktiva dagar bakom mig och idag har jag bara gjort så gott som ingenting, vädret har vart allt annat än bra och då blir man inte pigg. Så för att liva upp denna dag tänkte jag berätta vad som hänt de senaste.
 
Tisdagskvällen spenderades i paddocken först från marken och sen red jag och hoppade lite på en ett gulligt litet ponnysto och även fick testa hoppa Patricks ena systers storhäst, kul när jag inte hoppat storhäst så mycket. Fick tagit av Bellis täcket då det vart så varmt de senaste dagarna. 
 
I onsdags hade jag först PSi på morgonen och det var dags att testa på thaiboxning. Herregud säger jag bara, uppvärmingen tog nästan kål på mig. Jag hängde med på allt från uppvärming till slut men efteråt vart man så trött i kroppen och skakig i benen.
När jag väl kom hem så vart de stallet från morgon till kväll. Borstade Bellis, hjälpte till att longera en häst och fick ridit lite med, red ut en anna häst i 2 timmar vilket kändes i rumpan efteråt, vi arbetade med en unghäst på kvällskvisten som vi ska rida in, mocka & gav kvällshö. Somnade gott den kvällen efter allt man rört på sig.
 
Igår då så gick jag bredvid för första gången för timvikariatet jag fått, jobbade kväll så 16-21 ungefär. Gick bättre än förväntat och kändes bra i hjärtat.
 
Jag lyckades nämligen skaffa mig två jobb nu inför sommaren, ett timvikariat på inom äldrevården som jag ska ha innan och efter sommaren samt ett sommarjobb inom hemtjänsten. Detta är rätt nytt för mig, inte på det sättet att jag inte är van vid gamla människor men jag har inte arbetat inom själva vården. Så detta tror jag kommer vara väldigt spännande och lärorikt. 
 
Jag har ingen passande bild till dagens inlägg men däremot vill jag dela med mig av mina otroligt snygga vita ridbyxor som jag införskaffade mig på GBG HS i år. Längtar efter att få använda dom!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard