Träningsupplägg & klubbyte

Jag vill att det skall hända något i min ridning. Jag märker sen jag vart och ridit i andra stall att jag utvecklats mycket trots att jag haft pauser från ridningen. För att jag och Spotty ska utvecklas så krävs det förändringar, fortsätter man som man alltid gjort kommer man trampa på samma ställe. VI börjar med mig sedan Spotty och sista stycket ägnas åt klubbtankarna.

Jag själv tränar nu 3 dagar i veckan utöver ridningen, försöker att gå på powerwalk 1 gång i veckan. Jag känner och ser redan att jag börjar bli starkade vilket är riktigt kul och de gör att jag kan påverka mer på hästryggen utan att bli trött. Just nu är jag rätt så svag i överkroppen, så jag försöker stärka mig där.

När det kommer till Spotty så är han nu i helt okej kondition, han har vart igång i lite mer än en månad och vart ute på en tävling där vi stämde av läget. Fokuset ligger nu på mer styrka och explosivitet, kollat efter bra övningar på hippson för att verkligen utnyttja vägarna till hindrerna. Mycket klättring/uteritter nu och stärkande dressyr/trimpass. Innan vintervilan ska han få gå till en massör för att kunna stämma av muskelmässigt, se vad vi kan göra för honom liksom. Jag masserar honom även med liniment efter hårdare pass och han har börjat få svettersättning också efter dessa hårdare passen. Viktigt för mig är att efter hoppträningar/tävling dagen efter promenera bort mjölksyran.
 
Nu till detta med klubb. Jag har alltid tävlat för samma klubb, ja i 7 år. Saker har förändrats inom klubben de senaste året/åren, jag känner att jag hade velat komma till en större klubb som håller igång mer med t.ex. hemmatävlingar, har lag i de flesta divisioner och grenar, dit de kommer intressanta tränare. Jag förstår att folk väljer att stanna för det är en trygghet och man vet hur det funkar men jag ser det så att det är aldrig fel med något nytt, skulle man inte vara nöjd kan man efter året bara gå tillbaka till det gamla.
Har ni tips på klubb i Halland som verkar engagera sig på det sättet jag letar efter så hojta till!
 
Kram
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard