Fälttävlanstankar

Jag har bestämt mig för vilke klubb jag kommer gå över till, denna klubben håller även på med fälttävlan och det är något jag vill börja rida samt tävla nu de 2 sista ponnyåren. Spotty har ju gått fälttävlan på irland och jag har hoppat någon enstaka terrängträning på honom och han älskar verkligen att ridas ute på det sättet, han är tuff men inte för kaxig. Det verkar vara sån sammanhållning inom grenen också.

Har nu sedan mitt senaste inlägg haft kontakt med olika ryttare från olika klubbar, främst med min föredetta klubbkompis som gick över till Hermanstorp vilket det kommer bli att jag också gör. Min nuvarande klubb har ju inte längre ett samarbete med ridskolan/stallet vilket gjort att de har förändrats en del. Vilket nu ger möjlighet att vara i den klubben man själv vill, Bellen stallet är bra och jag bor otroligt nära vilket är skönt.

Återigen så har jag då även fått kontakt med en tränare som heter Anna Fele, känner att få in hoppträning/terrängträning för henne någon gång i höst kan vara riktigt givande samtidigt som jag hopptränar för Linnea Segersten regelbundet. Sedan till våren mer terrängträningar osv. Att åka iväg och träna är inte heller så längt då hermanstorps anläggning endast ligger 20 minuter från mig.
 
Fälttävlan verkar som en riktigt rolig sport, varierande och det ställs krav på ekipaget och kräver samspel.
Tävlingsmässigt i höst/vinter blir det hopp och dressyr som gäller, dressyren kommer jag dock rida via pay and ride istället för en officiel tävling.
 
Bilder lånade från google.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard