Alla sagor har inte lyckliga slut.

Det har hänt saker sen sist, som har med mina senaste inlägg att göra. Jag kommer inte rida Spotty något mer. Det skär verkligen i hjärtat att behöva släppa en häst för att någon annan håller en tillbaka. Jag hade ett välplanerat uppläg med vilka jag ville träna för, vad som behövdes för att utvecklas som ryttare och för att utveckla hästen som trots allt 3 dagar i veckan "arbetade" med annat. En och en halv månads intensivträning, plus träning för mig samt en tävling hann vi med.

Första smällen som kom var när jag av ren automatik frågade ägaren om jag kunde åka iväg och träna för en tränare jag haft kontakt med som jag tyckte verkade intressant. Viktigt att få nya erfarna ögon på sig tycker jag iallafall. Svaret jag fick först var att de skulle fundera, okej fine tänkte jag. Innan jag ville skriva på så ville jag såklart veta säkert så fick avtalet, läste igenom. Där stod nej ingen annan tränare mer än deras egna samt om dom tar dit gästtränare. Läste ytterligare och nej får inte rida för klubben jag ville. Fanns mer saker som skapade frågetecken men de låter jag vara.

Jag är ändå student, jag får planera vad jag lägger mina pengar på samt hur mycket tid jag har. Är det värt att hämmas i sin utveckling och samtidigt arbeta och betala stallplats etc. för det. Alla är olika vissa kanske klarar sig på att vara kvar på ett ställe, inte välja sina tränartillfällen och bara åka ut och tävla. Men för mig är det dags att bryta mönstret för att komma framåt. Jag hade hoppats att få uppleva och göra allt det här med Spotty men nu går inte det, vilket är så jävla typiskt och det svider i hjärtat för han är en fantastisk häst som visat att han kan och man vet att han kan nå ännu längre om man bara hade gett chansen att låta hästen få göra det. Det hade gynnat alla parter faktiskt så det är en förlust för alla parter i de stora hela.

Men nu går vi vidare och jag har planer på hur jag ska ta mig vidare. Fått erbjudanden från flera håll angående hästar som jag gärna hör mer om. Jag kommer ta varje chans till mer timmar i sadeln. För jag vill bli bättre.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard