Vitaminboost

Något som jag tror många upplevt när sommaren sagt hejdå och man kommer längre och längre in på vinterhalvåret är att man blir förändrad i hur man känner sig. Trött, vresig, lättirriterad, deppig. Kroppen vill inte som du rent allmänt. Jag har märkt det de senaste åren och det är jobbigt att veta att japp nu blir det mörkare och jag kommer må dåligare. Sen upplevde jag våren 2014 en sån deppighet när våren kom, jag kunde verkligen inte glädjas åt det någonstans.

I år har jag blivit mer hälsomedveten på ett hälsosamt sätt så började läsa på om olika vitaminer och tillskott. Något som jag direkt hajade till på är att vi i sverige behöver verkligen tillskott av d vitamin, att gå ut i solen hjälper inte mer än under sommaren (maj-augusti) vilket jag är skyldig till att ha trott. Brist på d vitamin kan försämra astma, eksem, värk i kroppen, immunförsvaret, hjärtat, styrkan på skelettet och ja det är helt sjukt mycket som vi behöver de vitamin för. Jag har både astma, eksem och emellanåt värk.
 
Hittade massa om andra vitaminer också men jag kände att man får börja med en sak i taget för jag är inget fan av att proppa i mig massa tabletter. Så började med att gå in på apotea och beställa en d vitamin, jag vill få mycket för pengarna då jag trots allt fortfarande går i skolan. Så hittade från Pure Pharma med 2500 IE per kapsel och för att få 2000 IE behöver du äta t.ex. 35 ägg på en dag vilket är rätt sjukt. Apotea hade sjukt snabb leverans förresten, fick de en och halv dag efter beställning.

Nu i 1-2 veckor ska jag ta dubbla dosen för att sen ta 1 kapsel om dagen. Tar också 2 kapslar omega 3 tabletter. Förhoppningsvis kommer jag känna en förbättring snart. Ska försöka äta en mer varierad kost också som jag tänkt berätta lite om i nästa inlägg.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard