Recept vegansk "kött"färssås

För ovanlighetens skull sitter jag i soffan hemma hos mamma och kollar tv. Inte sovit här på länge nu, men så ska min ena syster ha sitt 30 års kalas imorgon. Har väll inte varit den bästa veckan för jag har haft tandvärk och känt mig allmänt nere. Kommer kännas tomt att sova utan både Putte och mina älskade katter.

I vilket fall så blev jag sugen på att laga mat ikväll så jag gjorde en vegansk/vegetarisk köttfärssås med pasta och sallad till. Blev riktigt gott och jag är förvånad över att jag kunde göra det så bra. Jag gjorde så att jag fräste champinjoner, riven morot och riven lök på låg värme i olivolja - kryddade lite med salt och vitpeppar. Sedan tillsatte jag tomatkross med chili och lite tomatpure. När detta gottat till sig lite la jag i quornfärsen och iMat från oatly. Kryddade med cayennepeppar och ytterliggare salt/peppar. Lät det sjuda en stund sedan var det klart.
Salladen bestod utav spenatblad, gurka och tomat med lite salladsdressing.
 
edit: LÄSTE EFTER EN STUND ATT QUORN INTE ÄR VEGANSKT
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard