Årets lucia & shopping

Denna dagen är till ända och jag tror många undrar hur det gått då vi ikväll haft lucia avslöjande. Fick slått in alla julklappar innan allt med. Till att börja med så åkte jag in till stan runt fyra tiden, köpte en blender på rusta för jag ska börja göra smoothies men hade inget att mixa det med. Den kostade 199 och tycker den verkar rejäl med glaskanna. Sedan blev det en sväng på stan, en muffins på espresso house sen vidare mot lucia.
 
Väl där fick vi alla sitta ner på rad nästan som första gången, mobilen stängdes av och reporten från Hallands Nyheter presenterade sig. Tillslut kom ledarna från 4H in och presenterade vinnaren tillsammans med dennes familj. Det blev Felicia som blev lucia men det hade tydligen varit väldigt jämnt i årets omröstning. Sen sjöng vi och det vart tårtkalas. Lite omflyttning i luciatåget och lite träning, snack inför morgondagens uppträdande. 

Sen begav jag mig till kvantum för att köpa frukt till mina smoothie som jag ska förberedda i portionspåsar. Det blev banan, mango, babyspenat, blåbär och torkade dadlar. Sen fick bra fryspåsar och kattmat hänga med hem också. Så nu sen jag kom hem så har jag rengjort blendern och skurit upp samt fryst in frukt. 
 
För att avsluta detta inlägget skulle jag vilja tacka alla som röstat på mig, tyvärr räckte det inte ända fram men jag är lika glad och taggad som tärna också!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard