London dag 3 & hemresa

Sista dagen dårå. Vart uppe i tid, jag tog mig en dusch sen packade vi ner det sista och åt frukost. Hade en del att äta då vi kvällen innan köpte med oss en del yoghurt plus våra flingor och mjölk sen innan. Kollade tv, checkade ut och ställde våra väskor i luggage room.

Vi begav oss ut på en promenad åt ett håll runt kings cross som vi inte besökt innan. Gick förbi en brandsstation, en fin park och london bara sprudlade vårkänslor. Var riktigt fint väder och man kunde gå med uppknäppta kläder utan problem. Vi hamnade tillslut på British Museum, det var riktigt stort men fanns så grymt mycket coola grejer. Vi hann bara med att se en tredje del om inte mindre av allt där. Köpte lite souvenirer och gick sedan tillbaka.
Satte oss på Starbucks för varsin frappuchino och morotskaka, så gott!

Sedan var det dags att hämta bagaget och säga hejdå. Tog tuben till Liverpool Street där vi gick runt lite, var inom Lush och lämnade tillbaka våra oystercards. Kom en buss tajmat till när vi gick ut och vi blev lyckligt överraskade att det fanns wifi på bussen då vi inte hade något på hotellet.

Vi var på flygplatsen i god tid, mycket snabb och smidig säkerhetskontroll hade stansted. Deras affärer var också fina och på boots fanns så sjukt billig paracetamol - 0,49 p vilket är ca. 6 kronor i sverige så de fick följa med i sällskap med chips och läsk. Åt på burger king som hade en riktigt cool läskautomat med kategorier och underkategorier på vajre läsksort.

Vårt flyg var försenat hem så när vi skulle boarda var inget plan där men vi kom iväg från ett vackert stansted med solnedgång. Var lite luftgropar på hemvägen men gick bra. Våra väskor kom i tid så sedan börjades resan från landvetter som kändes såååå lång. Väl hemma var de dock uppvisning av en del.

En sumering av resan kommer inom kort.