Fifty shades of grey.

Då har jag sett årets nog mest omtalade film, som även fått mycket dålig kritik av tidningar. Kan säga så att jag älskar den. Svårt att sätta ord på vad det är som gör filmen bra men de är liksom som att han slits mellan två världar när Ana kommer in i bilden. Det måste komma en till film då den slutade väldigt hastigt. 
Är du en person som absolut inte klarar av att se sex i film, olika fetischer osv. då förstår jag inte ens varför du bokat en biljett. Att inte glömma bort som kritiker är att det inte är en porr rulle. 

Många har gnällt om att filmen skulle förespråka våldtäckt och våld mot kvinnor men jag säger nej.
Det som sker i filmen sexuellt är alla parter med på, Ana har sina "safe words" som hon skall säga om hon vill sluta och då avbryter han direkt. Visst hade kanske vart bättre om hon hittat sig själv sexuellt innan hon möte Christian men då hade man säkerligen fått en väldigt annorlunda handling på resten.
 
Det finns lite komiska fraser, samt en del vad jag tycker verkar som underliggande kärlek. Att Anastasia är kär i Christian är uppenbart och man ser även en vilja att förändra honom, våga gå emot honom. Men Christian får en svag punkt för henne, så är det och man ser hur det påverkar honom på olika sätt. 

Jag rekomenderar filmen men även att du har ett öppet sinne under den för att förstå och inte stämpla som någon våldsfilm. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard