Spiral, nu hände det ja

Igår vart det dags, fick förra veckan tid för insättning utav kopparspiral. Jag valde kopparspiral för jag vill ha hormonfritt, går på min magkänsla och detta känns rätt. Åter till insättningen. Jag hade tid klockan 13 så kom in direkt i princip då de hade storstädning och mindre bokningar, 2 timmar innan tog jag en naproxen. 

Barnmorskan gick igenom hur allt skulle gå till och hur det skulle kunna tänkas känna. Mätningen var det som skedde först, det innebär att man mäter hur stor livmoder man har. Det gjorde helt klart ondast, var en riktigt skum smärta - knivskarp och som om allt krampade ihop. Det kom tårar, men det betyder inte att alla tycker att det gör så ont - väldigt individuellt. 
Sedan efter jag landat lite var det dags för kopparspiralen, den gjorde inte alls lika ont mer nypande och väldigt kortvarig smärta som var helt hanterbar. Trådarna klipptes och sedan fick jag sätta mig lite halvt upp så att man inte skulle svimma eller liknande. Det som var bra att under händelsen fick jag lyssna på min egna musik i högtalarna de hade, avslappnande helt klart. 
 
Direkt efter kändes allt bra, jag fick med 2 dubbeltabletter alvedon (1 g) och lite papper. Efter ca. 1 timma kom värken som känns precis som värre mensvärk. Ibland hjälpte det att sitta stilla och i andra stunder hjälpte rörelse. Egentligen skulle jag tagit en sådan alvedon jag fick innan natten men somnade ifrån den då jag vart helt slut efter dagens bravader. 
 
Idag har jag tagit en alvedon 1 g och sedan vilat hela förmiddagen, även detta ska vara väldigt individuellt men lyssna på er kropp den vet bäst!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur känner du nu efter? Lite tidigat att säga något om hur det funkar kanske men känner du av den och sådär?

2014-12-03 @ 21:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard