Ridning, skola och kattastrof

Då är denna skolveckan till ända, skönt att få ha kommit igång lite i skolan med alla ämnena. Då italienskan inte matchade mitt schema så istället har jag PSi med individuell ingång så har extra idrott två dagar i veckan för att satsa på min sport och förbättra mig. I tisdags jobbade jag i stallet.

Träningsmässigt har det blivit en powerwalk i måndags, fick upp pulsen ordentligt och gick lite mer än 3 km. Igår morse blev det ett dressyrpass på Spotty med fokus på att han skulle vara lång och låg i formen samt följa mig då jag rakriktar/ställer och mycket lösgörande övningar. Idag red vi ut innan skolan, red i lite backar sen avslutade vi i paddocken med att känna på ett litet skutt innan morgondagen då vi ska tävla på Ätrabygdens ridklubb.

Innan jag beger mig till stallet för att packa och tvätta Spotty inför tävling så ska jag städa övervåningen rejält då katterna älskar att driva mig vansinne ibland. Även köpt en spray som ska hålla de (Diesel) borta från att kissa på golvet. Städa bilen är också rätt aktuellt så dags att sätta igång nu. Vi hörs imorgon antar jag!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard