Gröna goda smoothies

Jag erkänner att när det gäller mat blir jag gärna lat och orkar inte fixa ihop bra saker att äta/dricka. Vill egentligen så mycket med min kost då jag blir allt mer och mer intresserad av att ta in mer av växtriket i min kost och chilla lite med kött/mejeriprodukter. Dels för att jag inte kan äta för mycket mejeriprodukter då min mage gör uppror emellanåt och kött för att ne det känns inte helt hundra i själen.

Jag har därför letat inspiration för man måste börja någonstans. Började fundera om man kan frysa frukt och japp det kan man. Så tänkte jag köper olika frukter när jag får pengar och fryser ner frukt som jag kan ha till smoothies.  Googlade vidare och då ser jag det geniala att sortera den frysta frukten och grönsaker i portionspåsar så märker man upp med vilken typ av smoothie det är. Det kan absolut funka för mig ekonomiskt sätt så detta ska göras!
 
Mina favorit ingredienser är mango, banan, avokado, blåbär, hallon och spenat! Det är så att spenat gör sig riktigt bra i smoothie och är fyllt av bra saker för kroppen. Fyll med grönskaer! För att få bra konsistens mixar jag även i juice eller vatten. Kan tänka mig att mandelmjölk, kokosmjölk/-vatten funkar bra med.
 
Toppa med nötter eller färska bär om du vill, du kan även blanda ner andra nyttigheter som macapulver.
 
Här en jordgubb/spenat smoothie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard