Min vecka.

Då är sportlovet över hade inte träffat klassen på 3 veckor pga. praktik & lov så blev riktigt kul faktiskt, hänt mycket det senaste.
 
Åkte hem från älskling i måndags, missade tåg osv så blev en sen buss och blev hämtad i stan då jag skulle till mamma, blev donken påvägen hem för jag får passa på innan jag börjar gymma haha.
Tisdags gjorde jag inte något märkvärdigt, hämtade mina nya träningskläder - facebookade mycket & va lite sådär småjobbig.

Onsdag:
Då vart det upp på hästryggen igen, andra gången på 3 månader.
Red min kompis häst Bella strax efter lunch, kände på henne i alla gångarter och hoppade ett litet hinder. Hon bockade och testade mig för att se om jag sa emot eller lät henne göra som hon ville men tillslut gick det riktigt bra, hon var dock väldigt stark så hade skavsår på fingrarna.

Sen under kvällen så red jag en häst som heter Danny på syrrans lektion då hon var iväg och bowlade.
De hade hoppning och detta var första gången jag hoppade honom, han var piggellin minst sagt och man fick tänka väldigt annorlunda när man red honom. Bara stötta när de verkligen behövdes, för att sen bara åka lite.
Väl hemma så kollade jag & syrran Brit Awards 2014.

Torsdag:
Hej träningsvärk typ. Sov länge och gick mest runt och slappa.
Cyklade jag bort till affären och handlade kvällsmat. Revben & potatisgratäng, dock så var jag ensam om att äta för älskling hade ätit hemma och familjen var i stallet. Sen blev det att jag & min fina bara mös, gick i sängs tidigt som resulterade i att jag sen inte kunde somna, plus en annan grej höll mig vaken. Så pojken min fick gosa mig till sömns hihi.

Fredag:
Vi låg mest i sängen och spelade. Var riktigt mysigt faktiskt och de var skönt att bara vara. Finns inte mycket att säga om denna dagen haha. På kvällen blev det tacos, godis och ännu mer spel.

Lördag:
Uppe med tuppen för att åka till stallet och rida Mossie, första gången jag red han och han var riktigt trevlig faktiskt. Tog hjälperna lite segt när han inte var riktigt lika sugen på att arbeta.
Sen va de en häst, Jasmine, som va väldigt överpigg så fick rida henne lektionen efter för att få henne lite fokuserad och trött, kul då det var väldigt längesen jag satt på henne.
Hem och duscha och laga mat och spela. På kvällen åkte jag och älskling till hans släktingar, åt tacos & kollade melodifestivalen. Det var riktigt kul och mysigt!

Söndags:
Sov ut igen, kollade ishockey på tv & sen gick vi till Felix. Sen mot hallen för de skulle träna men jag skulle med tåget så hann inte att vara där länge alls.
 
Och nu står jag här idag, har haft en lektion är inne på min andra. Skolan är riktigt soft om man jämför med praktik.
 

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard