Bellis

Tisdagen den 12 januari fick jag höra att Bellis inte skulle funka som ridskolehäst efter att hon blivit halt igen. De diskuterades att hon skulle tas bort och redan då började tankarna gå igång. Låg och tänkte långt in på natten. Dagen efter så gnaggde tanken ännu mer och jag hörde av mig till hennes ägare. De förklarade läget lite och hade jag stallplats så kunde hon bli min. Pratade med min pojkväns mamma och fick klartecken att hon kunde stå här. När Putte sen kom hem från skolan bytte vi däck på transporten och åkte för att hämta henne. Skrev papper och fick hennes pass. Fixade innan helgen så ägarbytet blev inskickad och hon blev försäkrad. Det känns fantatiskt att en häst som funnits i mitt liv i så många år nu är min trots att hon inte är ridbar för tillfället.
 
Det senastee dagarna har jag ägnat myckete tid på hästforum, google och så vidare. För att lära mig mer om hennes skada och vad jag kan göra för att hon ska rehabiliteras någorlunda. Framtiden är oklar och jag kommer låta tiden utvisa vad vi kan syssla med.
 
Till att börja med väntar hagvila, tar in henne för att borsta och ge betfor. Resten av tiden står hon på lösdrift. Hon ska börja få djävulsklo som tillskott och jag planerar att låta någon gå igenom henne med massage och någon typ utav ljusbehandling. Fått kontakt med flera olika som håller på med det och bollar ideér fram och tillbaka. Efter hagvilan ska vi börja att arbeta från marken på olika sätt men det tar vi då. Kommer filma och fota henne mycket så ni kan följa allt.
 
Igår införskaffades ett nytt täcke, repgrimma och vårt favorit pälsglans som egentligen är så mycket mer än pälsglans. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard