Uttagning - varbergs lucia

Det hela började med att min storasyster nominerade mig, sedan den 1 oktober fick jag ett samtal. De berättade att jag gått vidare till uttagningen utav årets luciatåg. Direkt efter det började jag känna på sångrösten igen, gick igenom texten. Var ett tag sen jag sist sjöng seriöst. Så nu startar jag nya kategorin - varbergs lucia 2015 där ni kan följa min kommande tid.
 
Så idag klockan 18 samlades ett gäng förväntansfulla tjejer inne i stan. Först vart det lite genomgång och vi sjöng upp oss, gick igenom lucia sången. Sen började auditions, jag har nog aldrig darrat så mycket på rösten som då men tog mig igenom det och glömde inte texten. Sen vart det fika under tiden och sedan delades vi in i grupper två gånger och sjöng ytterliggare. Under tiden hann alla vi tjejer komma varandra närmre och visade sig vara så goa tjejer jag hamnat runt. Så kul och aldrig hört så mycket komplimanger i en tjejgrupp tidigare.
 
Tillslut kom beskedet då, vilka 7 som fick vara med i tåget. Mitt namn hördes näst sist och jag blev så lycklig att jag kommit med. Detta är vad jag behöver i mitt liv just nu. Så vi som gått vidare samlades i ett rum för sig och gick igenom lite när vi ska träna, ha fotografering och gå på inspelning. Jag är så taggad på nya vänner och har en grymt spännande tid framför mig. Viktig att ta hand om rösten och kroppen nu!
 
Redan imorgon ska vi bli stylade och fotade inför bilderna som ska vara med i röstningen, som kommer komma ut i tidningen/på nätet. På söndag börjar vi träna. Hörs imorgon!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard