Söka jobb & anställningsintervju

Vilken spännande dag! Dagen började med en tur om arbetscentrum där jag skrev ut mitt cv och älskling fixade lite. Sedan begav jag mig mot arbetsförmedlingen där ett företag (Pima AB) skulle ha rekryteringsträff. Så först berättade det om deras företag sedan om tjänsterna de sökte man skulle bli kontaktad inom 3 veckor om det blir något. Jobbet är strandstädning med start 05.00 på morgonen. Man fick en nummerlapp och satt sedan och vänta på sin tur för att komma in på anställningsintervjuer.

Intervjun gick bra, fick med det som var relevant för jobbet. Ett bevis på att jag klarar tidiga mornarna är just tävlandet med hästarna samt förra årets sommarjobb. Redan där fick jag positivt "besked", hon sa att hon kommer kontakta mig inom 3 veckor för besked angående vilken anställning det blir. Börjar isåfall i maj-juni där.

Att tilläga är dock att jag sökt upp emot 12 jobb tror jag, mest sommarjobb men även några deltid. Det viktigaste är dessa personliga breven, känner du att du hade passat på jobbet men inte uppfyller kvalificeringarna så kan du ändå ge det en chans genom ett bra personligt brev. Så vi får helt enkelt se om jag får andra jobberbjudanden också!

Jag vill ha ett jobb för att kunna leva och röra mig, spara pengar, resa och hela köret. Man måste börja någonstans och i år har jag kollat på seriösare jobb.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard