London ditresa & första dagen

Vi började måndagen med att dubbel checka att allt var med och nedpackat, sen åt vi frukost och fick skjuts mot landvetter. Efter någon felkörning kom vi fram lite sent så blev lite stressigt då alla som skulle flyga med ryan air var tvungna att byta ut sina boardingpass utav någon anledning. Min väska blev incheckad gratis då de fanns plats, så en mindre sak att bära på.
Säkerhetskontrollen gick bra, köpte med oss läsk, hittade till vår gate och sedan vart det på planet. Ryan Air har det väldigt trångt men gick bra ändå, är man lite större eller har långa ben bör man nog beställa extra benutrymme.
 
Flygningen gick bra, vi kom till och med lite tidigt till stansted. När vi landade blåste det dock riktigt mycket så vinglade på nervägen. Är helt förundrad över hur fint det är ovanför molnen, efter min första flygresa kände jag att detta gillar jag.

Vi kom till Liverpool Street Station där vi hade lite svårt att hitta men efter vi frågat om hjälp kom vi ner i undergrounden och tog tuben till Kings Cross St. Pancras. Hittade vårt hotell snabbt, checkade in och gjorde oss till rätta. Hade gratis tv på rummet och det var lagom stort, så vi vart supernöjda. Kollade tv en stund, packade upp & sedan gick vi till mc donalds mittemot och åt sedan vidare till tesco för att köpa frukost och snacks som vi sedan lämnade på hotellet.

Första kvällen spenderade vi på oxford street, kollade i affärer och handlade på två ställen. Primark var en av dom och det är helt sjukt vad stort det är. Fyndade lite och sedan skulle vi ta oss hem. Köpte med oss take away från Nandos som vi åt på hotellet, så gott men kan säga att medium styrka var rätt stark.

Somnade riktigt fort kan jag lova.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard