Den där dagen.

Klockan ringde runt sex i morse, jag var uppe rätt snabbt så jag åt samt läste igenom teorin lite snabbt och gjorde mig i ordning. Kollade så legitimationen var med och sen gick jag till bussen. På bussen läste jag igenom pappret om säkerthetskontrollen en sista gång. Väl på trafikverket så tog jag kort, skrev under och väntade på uppskrivningen.

Vi fick vänta en stund då systemet lagt ner tillfälligt runt om i landet så istället för 07.50 började provet kanske 08.10. Kände mig lättad när jag såg första frågan kände verkligen att detta kan jag, efter 20 minuter var jag klar och klickade på avsluta prov. GODKÄND med 54 rätt av 65! Så nöjd då jag ett tag hade svårt med teorin.
 
Efter uppskrivning så gick jag till pappas jobb, tjatade där en stund och drack något varmt. Sedan blev jag nerskjutsad till trafikskolan där jag väntade, tog en macka och sen begav vi oss på ut en körlektion. Den gick så himla bra och jag både parkerade bra och backade bra men sedan började benen skaka. Fick en manlig inspektör och det gick bra till att börja med men han var väldigt reserverad.
Sedan skedde första misstaget då jag missade vart jag skulle svänga på en landsväg då anvisningen kom hastigt, nervositeten blev stor och jag hittade inte ett bra ställe att vända på i tid så där blev jag underkänd. Motorvägen skulle jag gasat mer på, rondellen efter de skulle jag kört saktare in i. Kom upp i 35 på 30 väg. Men klarade eco driving, parkering, backning och allt annat gick bra.
 
Jag fick inte ens ett hejdå från instruktören så där hoppa jag ut rätt besviken medans han snabbt berätta för min lärare. En annan tjej från körskolan som jag hade halkan med såg glad ut när hon hoppade ur och jag tror hon klarade sig men hon märkte nog även på mitt ansiktsuttryck att jag inte lyckats lika bra. 
Nu har jag bokat ny tid privat, så väntas att öva på detta och läsa köra bilen boken igen.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard