Vad mörkret gör med mig.

Något jag märker varje år är att jag påverkas så av mörket nu i december, speciellt om jag är ensam. Man spenderar så mycket tid inne.  Nu när jag är hemma hos mamma märker jag av det, mitt rum/huset känns otryggt.
 
Plus att jag haft något att göra hela tiden nu de senaste pga. skolan, uf företaget etc. Känner mig anfådd när jag tänker på uf företaget även om jag älskar vad pengarna går till. Igår hade jag mycket att göra men det mesta var inomhus, sedan var jag inne och de andra var i stallet. Älskling var hos sin morbror. Så ja ensamt blev det eftersom jag den senaste tiden haft människor runt mig mest hela tiden plus att jag la mig i en tom säng.
 
Då börjar ångest krypa i mig och det är så himla jobbigt för det kommer när jag är ensam. Det som hjälper då är att kolla film eller spela. För att distrahera mig själv. Idag har jag stått på julmarknad i tvååker hela dagen, men nu är jag ensam igen. Tyvärr så bor kompisarna inte så nära så sällskap i den formen är svårt.
 
Tror jag ska ta mig en liten pampering kväll, vårda mig själv och sedan kolla film/spela. Hmm kolla lite youtube videos kan nog också förhindra dessa jobbiga känslorna. Så ska jag längta massa till min älskling också. 

Färgade mitt hår igår förresten, nu en lite fylligare brun - härligt!
 


Kommentarer
Postat av: Josefin Strömberg

Jag har också lätt för att få ångest när jag är själv, speciellt vintertid. Som du sa, filmer och saker som distraherar hjälper! Kolla in Therese Lindgren på youtube vetja! Hon får mig lugn och glad :-)

Svar: Åh jag började kolla på Therese Lindgrens videos för någon vecka sen, blev helt stuck! :)
Emeline

2014-12-14 @ 08:01:38
URL: http://nouw.com/josefinstromberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard