2,5 vecka utan p-piller - summering

Det har nu gått 2,5 vecka sedan jag tog mitt sista p-piller. Efter jag skrev det långa inlägget om p-piller/cilest bestämde jag mig, nu blir det inga fler så jag slutade tvärt. Jag mår redan mycket bättre, har en app i telefonen som heter WomanLog där man varje dag skriver in hur man mår t.ex. har jag huvudvärk så kryssar jag i det och lite annat behövligt. Där ser jag hur drastiskt mitt mående förbättrats, efter bara 2,5 vecka trots att jag haft en stressig period. Jag har inte haft alls lika ont i kroppen, mindre ångest, mer normal hunger (blev innan hungrig konstant och bara tryckte i mig).
 
Planerna nu ser ut så att jag inte tänker ta p-piller/minipiller alls, vill inte testa ännu ett annat märke. Jag ska ringa umo i veckan som kommer för att kunna få spiral, trodde jag skulle känna mig mer stressad kring vissa saker utan piller men det har faktiskt fungerat riktigt bra, jag har helt klart växt en hel del mentalt sen innan jag började med p-piller.

Gäller även detta tycker jag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard