Mitt framtida hem <3

Varje dag påminns jag om hur jag längtar efter ett jobb & flytta hemifrån. Det är inte så att jag inte uppskattar livet hemma, men vore så kul att stå på egna ben. Bestämma mat själv, inreda, handla & organisera. Jag älskar ju verkligen att inreda, tycker själv jag har ett rätt bra öga för det också. Jag satte upp mig i bostadskö dagen då jag fyllde 17 år, nu när jag fyller 18 ska jag sätta upp mig i ännu fler köer.
 
Jag och min älskade har snackar mycket om lägenheter, hur vi vill ha det och hur stort osv. Skulle man ha råd med en tvåa direkt skulle det vara underbart och jag hade absolut tagit det. Men att börja i en etta är inte fel alls, man låter storleken växa med uppgiften. Vi kommer nog att ha ett väldigt mysigt hem, med massa "onödiga prylar" och varsitt gaming setup. Vi har rätt så lik smak på inredning vilket är positivt och gör det lättare att möta halvvägs då man inte delar riktigt samma åsikt.
Samma sak med sysslorna i ett hem, vi kompletterar varandra. Jag lär honom saker han kanske inte riktigt har i sig, för att han sen kan hjälpa mig med saker inte jag förstår. Jag lagar mat han diskar, eller tvärtom. För varje mening jag skriver nu blir min längtan till att skaffa vårt eget place större. De senaste så har de blivit så att jag i princip bor hos honom vilket är super mysigt och känns bra, någon natt hemma i tvååker då och då för kvalitetstid med stalltomatarna själv. *blink blink*
 
Sen detta med jobb, jag vill så gärna arbeta någon kväll eller på helger. Få in lite pengar, för att kunna känna mig mer fri och spara till lite olika ändamål. Får skriva ihop ett personligt brev och söka jobb hos gekås. Tar i princip vilket jobb som helst nu.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard