Första året som gymnasieelev.

Snart är mitt första år på gymnasiet avklarat.
Det har för mig inneburit ett extra skolbyte och inrikning.

Jag började min gymnasietid genom 1,5 termin på stylist programmet på Plusgymnasiet.
Jag kände i Mars att styling är inte vad jag vill arbeta med på heltid, jag vill ha behålla ett stort intresse som endast intresse sen skedde även lite konflikter.
Så jag bytte till finsnickeri & möbelteknik på Peder Skrivares skola och jag har just avslutat mitt första arbete där i form av en pall.

I resten utav ämnena som svenska, engelska och matte har de flutit på, speciellt i engelskan.
Jag har under detta året bara fokuserat på att vara där och göra så gott jag kan och jag har även skaffat mig grundskole betyg i SO ämnena, då jag knappt var i skolan de sista två åren i grundskolan.

Nästa år ska jag läsa så att jag får min högskolebehörighet, för mig innebär det mer tid i skolan och att satsa för jag vill nå toppbetyg i alla ämnen. Har nämligen planer på att studera vidare, till vad kommer i ett annat inlägg.
 
Har såklart fått massa nya bekantskaper!

Kommande inlägg inom denna kategori:
  • Första dagen på gymnasiet - publiceras 17 Augusti
  • Skolbytet
  • Läsa vidare?
  • Studentfunderingar


    Plusgymnasiet - lite från stylistdagarna

     Och så mina nya klass och skola, Peder Skrivare och snickeriet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard