Sjukhus och min njurbäckeninflammation

Sommarlov och jag är sjuk, inte kul någonstans. Man vill göra annat än att vara inlagd!

Allt började i torsdag förra veckan, den 19 Juni.
Tänkte att de var en vanlig uvi (urinvägsinfektion), så drack massor, duschade varmt
och tog c-vitamin brus.
Symptomen kom och gick och, 6 dagar senare Onsdagen - 25 Juni så va de borta men jag vaknade med ett ryggont som gjorde det omöjligt att lämna sängen. Så tog mig en ipren och smörjde med voltaren.

Torsdag - 26 Juni:
Gjorde inte särskilt ont  ryggen men kände att smärtan bytt sida, så jag åkte in till stan. Gick i affärer, satt vid stranden och gick sen hem till älskling - kände mig bra. Sen under sena kvällen börjar de göra ont igen, inte bara i ryggen utan sidorna också så när jag ska gå och lägga mig proppar jag i mig vatten, ipren, har vetekudden som stöd och värmegivare och sover påklädd.


Fredag - 27 Juni:
Gick upp tidigt för att hjälpa mamma i stallet, mådde bra och hade knappt ont. Påvägen hem cyklade jag om Ica och köpte tranbärsjuice för de skulle vara bra. Gick och fikade, för att sen åka in till stan och se "The fault in our stars" med älskling. Efter bion när jag reste mig upp gjorde det ont igen, gick och käkade. Sen gick vi en sväng och mötte upp vänner i ett parkeringshus. De va då smärtan bara blev värre.

Vi fick skjuts hem och vi la oss på sängen och slutade med att jag bara frös, skakade, mådde illa och hade svinont. Alvedon hjälpte inte, så blev akuten.

Vid 02 tiden hade jag trots alvedon 38 graders feber och väldigt ont. Efter många blodprov och urinprov så kom det fram till att jag hade en njurbäckeninflammation. Så sattes direkt på antibiotika och fick ett rum, skulle få stanna till söndag morgon sa de.
Somnade nog runt 05.30 tror jag.
 
 
 
Lördag - 28 Juni:
Blev väckta vid 9 och fick frukost, de kollade tempen och gav mig antibiotika. Det va ungefär va dagen bestod av - antibiotika i armen och temperaturcheck. Mellan gångerna så sov vi från och till, kollade tv och innan middagen orkade jag mig en sväng om cafét. Vid 23 blev jag utskriven, det är nog enda dåliga grejen där - att skriva ut en person vid den tiden på dygnet. Så vi gick hem till älskling och la oss.

 
Idag, söndag, så har jag bara vart och hämtat ut min medicin och sen åkt bussen hem. Är rätt bra trött men ska ta mig en sväng till affären och sen ta mig en dusch. Imorgon ska jag ta mig in till sjukhuset vid 9 tiden för att se vad odlingarna säger, förhoppningsvis behöver jag inte byta antibiotika - det räcker att denna kostade över 300 kr känner jag.

Tack min fina Philip som va vid min sida hela tiden och som tvingade mig till akuten - och tack alla sköterskor! <3



Kommentarer
Postat av: enämski

Träffade du Micke (sköterska)

Svar: Oj kommer inte ihåg vad alla hette, men låg på observartionsavdelning för barn.
Emeline

2014-06-29 @ 18:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard