Första dagen på gymnasiet.

Det var med nervösa steg jag gick mot bussen, väl där var det fullt med 97or från min grundskola som alla stod och väntade. Så hoppade man på, utan busskort för de skulle vi få senare under dagen.

De flesta hoppade av på Peder Skrivares, men jag skulle till stationen för att sen gå till Plus.
De första mötet med resten var i princip att alla stod förvirrade i ett rum i väntan på lärarna, sedan var det lite lekar för att lära känna varandra och speciella papper delades ut. Vi som skulle börja stylist fick även prova på att styla varandra lite, det var nog det som var jobbigast under dagen för jag var så rädd att göra något som en person inte uppskattade. Sedan åt vi på Campus.
 
Efter den dagen var jag helt slut, tankarna gick fram och tillbaka.
Hur ska vi komma ihop som klass, lära känna varandra, vilka ska jag hålla mig till ?!
Det dröjde nog ca. 2 veckor sen var vi helt okej bekväma med varandra. Men ju mer bekvämare vi blev desto galnare blev vi också.

Men jag fick tillbaka lusten till skolan, träffade en kille via kompisar där dock omedvetet och jag lärde mig massvis med nya grejer!

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Måste vara en cool känsla med första dagen på gymnasiet! :)

Svar: Var ju ett årsen nu men det var spännande helt klart!
Emeline

2014-08-22 @ 20:09:31
URL: http://skyjump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard