In till stan & akuten

Gud vilken lång dag.
Började med att imorse åka in till stan, satt hos mormor en stund sen gick jag och syrran ner till torget och mötte upp farmor.
Vi gick på stan, köpte 3 stycken stickade tjocktröjor på Carlings för bara 99:- kr. Vi räknade ihop att om de hade kostat sina vanliga priser så hade det gått på 2049:- kr. Galet.
Syrran köpte skal & halsband. Efter detta så gick vi och fikade på Mignon, ett kafé min familj har ägt.
Efter det så käkade vi middag hos farmor. Just det fick även min julklapp av farmor, en jacka ifrån Kina som hon köpte när hon var där.

Sen gick det utför.
Jag hann vara hemma i någon enstaka timma innan jag blev väldigt uttråkad & frustrerad.
Det ledde till att jag började spela innebandy hemma, i våran klädhall. Helt plötsligt så  rullade bollen in i köket, skulle skjuta ut den ordentligt tänkte jag. I samma sekund som jag slår på den inser jag att jag slår fingrarnas ena sida i en metallgrej vi har hemma och på andra sidan kommer klubban.

Gjorde så ont att jag vrålade/skrek och hoppade runt. Sen kylde jag under vatten men smärtan slutade inte utan eskalerade bara. Började till och med lipa då smärtan inte slutade och de svullnade upp och började kännas väldigt obehagligt i hela fingrarna. Stramade, högg, domnade till osv. Kunde inte sträcka ut.

Så åkte själv in till akuten. Vänta, in och berätta vad som hänt, vänta på röntgen, röntgen, vänta på svaren.
Efter röntgen hade jag riktigt ont igen då jag vart tvungen att sträcka på fingrarna.
Det vart inget brutet men en minimal spricka och rejält stukade.
Slapp gips och gör de riktigt ont så blir de ipren.

Sen blev det kaos då jag skulle hem för bussen bara körde rätt förbi mig och de va sista bussen hem. Men efter flera samtal fick jag skjuts av ett par gamla vänner, tack så mycket! Tack Alvin som pratade med mig via mess så jag inte freakade ur.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

citiboard